გაკვეთილის გეგმა
კლასი: მე-4 ბ
მასწავლებელი: მარინე
ტაკიძე
საფეხური: დაწყებითი
მოსწავლეთა რაოდენობა/პროფილი:
16 მოსწავლე (სსსმ მოსწავლე -0)
გაკვეთილის თემა: წყლის ცხოველები
გაკვეთილის მიზანი:
·
მოსწავლეეები
შეძლებენ გაარჩიონ და ჩამოთვალონ წყლის
ბინადარი ცხოველები.
·
აღწერონ ზოგიერთი
წყლის ცხოველი გარეგნული ნიშნით და ქცევით (
2-3 წყლის ცხოველს).
·
მათზე
დაკვირვებით წყვილები
გააკეთბენ ანალიზს
და შეაგროვებენ ინფორმაციას რომელ ჯგუფს
მიეკუთვნება,სად ბინადრობს, რითი იკვებება,რით არის სხეული დაფარული და გამოიყენებენ ცხრილებში და კროსვორდებში შევსების
დროს, შეაფასებენ ერთმანეთის პასუხებს
და გამოთქვამენ აზრს.
ე.ს.გ. სტანდარტი:
ბუნება. IV.2.
მოსწავლე შეძლებს დაასახელოს ზოგიერთი ორგანიზმის ნიშან-თვისების ადაპტაციური
მნიშვნელობა.
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
- აკვირდება და აღწერს მცენარეებისა
და ცხოველების ზოგიერთ გარეგნულ ნიშანს.(მაგ: ეკლები, შეფერილობა,თესლის გავრცელების
სამარჯვეები, ცხიმის მარაგი, საფარველი), რომლებიც ეხმარებათ მათ გარემოსთან შეგუებაში.
- აღწერს ცხოველთა ქცევას (მაგ.
მიგრაცია, ჯოგებად გაერთიანება, შთამომავლებზე ზრუნვა) და განმარტავს მის მნიშვნელობას
გარემოსთან შეგუებაში.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებილი მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო
|
|
|
|
|
|
|
1
|
მისალმება, გაკვეთილის მიზნის გაცნობა. (მასწავლებელს
რუბრიკები წინასწარ აქვს შემუშავებული მოსწავლეებთან ერთად და თვალსაჩინოდაა გამოკრული
, რომლის შესახებაც მასწავლებელი ახსენებს მოსწავლეებს).
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელ კლასთან
|
გაკვეთილის მიზნები, შეფასების რუბრიკები
|
2 წთ
|
2
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება
შეარჩევენ
წყლის ცხოველებს და შემოხაზავენ.
|
შემოწმება ცერა თითით,
დაფაზე ვაკრავ ცხოველთა ჩამონათვალს, ანალოგიურს დავურიგებ
თაბახის ფურლებით, სადაც შეარჩევენ წყლის ცხოველებს და შემოხაზავენ. შემდეგ დაფაზე
ვამოწმებ მათი ჩართულობით.
|
ინდივიდუალური
მთელი კლასი
|
თაბახის ფურცელზე და ფლირჩატზე გამზადებული სავარჯიშო,
მარკერები, დაფა, მაგნიტის კოჭები, კალამი
|
5 წთ
|
|
|
|
|
|
|
3
|
წყლის ცხოველების გაცნობა.
|
ვიდეო ჩვენება, დემონსტრირება სლაიდ-შოუს საშუალებით
|
მთელი კლასი
|
მოსწავლის ბუკები
|
4 წთ
|
4
|
მუშაობა
სახელმძღვანელოზე.
ტექსტის კითხვა-დამუშავება.
|
ხმამაღალი
კითხვა
|
მთელი კლასი
|
სახელმძღვანელო
|
9 წთ
|
5
|
კითხვა-პასუხი
მასწავლებელი კითხვა-პასუხის საშუალებით ამოწმებს
ახალი მასალის გაგება-გააზრებას.
|
კითხვა- პასუხი
1. ჩამოთვალე წყლის ცხოველები?
2. რისი საშუალებით ცურავს
თევზი?
3. ახსენით რა მოხდებოდა სელაპს სქელი ქონის ფენა
რომ არ ჰქონოდა?
4. რა კავშირი არსებობს თევზებსა და ნემსიყლაპიას
შორის?
5. სასარგებლო მწერია თუ არა ნემსიყლაპია?
|
მთელი კლასი
|
|
5 წთ
|
6
|
მსგავსი
სავარჯიშოს ფლირჩატით დაფაზე გაკვრა
|
წყვილებში
მუშაობა
მასწავლებელი თხოვს მოსწავლეებს მოემზადონ წყვილებში
მუშაობისათვის და გაიხსენონ წყვილებში მუშაობის წესები. მოსწავლეებს ურიგდებათ თაბახის
ფურცლებზე წინასწარ გამზადებული ცხრილები შესავსებად. მსგავს სავარჯოშოს მასწავლებელი
ფლირჩატით აკრავს დაფაზე.
|
წყვილები
|
თაბახის ფურცლები, კალმები, მარკერები, დაფა, მაგნიტური
კოჭები
|
5 წთ
|
|
|
|
|
|
|
7
|
პრეზენტაცია--თითო
ცხოველზე
მოსწავლეები წყვილების მიხედვით გააკეთებენ პრეზენტაციას
თითო ცხოველზე.
|
მოსწავლეები თითო ცხოველზე წყვილების მიხედვით გააკეთებენ პრეზენტაციას
და მასწავლებელი მისცემს განმავითარებელ შეფასებას რუბლიკების შესაბამისად.
|
წყვილი
|
მოსწავლეთა ნამუშევრები, მაგნიტური კოჭები
შეფასების რუბლიკები
|
8 წთ
|
8
|
კროსვორდის
შევსება
მოსწავლეები ავსებენ თაბახზე გამზადებულ კროსვორდს
-„დელფინი“
|
ჩხირები
მოსწავლეები ავსებენ თაბახზე გამზადებულ კროსვორდს
-„დელფინი“
|
მთელი კლასი
|
ფლირჩატზე გამზადებული კროსვორდი კითხვებით, მაგნიტური
კოჭები, დაფა, მარკერი
|
5 წთ
|
9
|
გაკვეთილის შეფასება
მოსწავლეები აფასებენ გაკვეთილს და ჩატარებულ აქტივობებს,
რომელი აქტივობა მოეწონათ ყველაზე მეტად და რატომ?
|
|
მთელი კლასი
|
|
2 წთ
|
|
|
|
|
|
|
საშინაო დავალება:
საბავშვო ენციკლოპედიიდან
და ინტენეტიდან( Google) მოიძიონ ინფორმაცია მათთვის სასურველ წყლის ცხოველებზე და გაუზიარონ კლასს.
შეფასება: წყვილები
(დანართი 1) და ინდივიდუალური ( დანართი 2)- შეფასების რუბრიკა.
წყვილები--- შეფასების რუბრიკა
დანართი-1
კრიტერიუმი
|
ნაწილობრივ
|
კარგად
|
საუკეთესოდ
|
წყვილები თანამშრომლობენ
|
წყვილში ერთ-ერთი მოსწავლე პასიურია და კამათობენ
მუშაობის დროს.
|
წყვილები თანამშრომლობენ, მაგრამ იწვევენ ხმაურს.
|
წყვილები არ კამათობენ და ერთმანეთთან თანამშრომლობენ
|
იცავენ დროის ლიმიტს
|
ვერ იცავს დროის ლიმიტს
|
შეუძლია მიცემულ დროში შეასრულონ დავალება.
|
იცავს დროის ლიმიტს წყვილები
|
ითვალისწინებენ ერთმანეთის აზრს
|
არ ითვალისწინებენ მეწყვილის აზრს
|
ითვალისწინებენ ერთმანეთის აზრს
|
წყვილები ითვალისწინებენ ერთმანეთის აზრს და შეუძლიათ შემოწმება საკუთარი ნაშრომის.
|
დანართი-2
N
|
მოსწავლის გვარი, სახელი
|
კრიტერიუმები
|
||
„გასაუმჯობესებელია“
უჭირს წყლის ცხოველების
ამოცნობა, ვერ აღწერა, ინფორმაციის ვერ იყენებს პრაქტიკული სამუშაოს შესრულებაში
და არ ერთვება გაკვეთილზე დასმულ კითხვა-პასუხში
|
„კარგია“
ამოიცნობს და აღწერს
წყლის ცხოველებს, პრაქტიკული სამუშაოს შესრულებისას დაუშვებს მცირე შეცდომას, მარტივად
პასუხობს კითხვებს.
|
„საუკეთესოა“
ამოიცნობს და აღწერს
წყლის ცხოველებს, პრაქტიკული სამუშაოს შესრულებისას გამოიყენებს ყველა შეგროვილ ინფორმაციას
და მუშაობს უშეცდომოდ მიცემულ დავალებებზე, სრულად სცემს კითხვებს.
|
||
1
|
აბაშიძე სესილი
|
|
|
|
2
|
ბასილაძე რეზიკო
|
|
|
|
3
|
ბერიძე ლაშა
|
|
|
|
4
|
ბოლქვაძე საბა
|
|
|
|
5
|
დევაძე ანანო
|
|
|
|
6
|
დიასამიძე ხატია
|
|
|
|
7
|
თურმანიზე ბაჩუკი
|
|
|
|
8
|
ლომინაძე ნიკა
|
|
|
|
9
|
მახაჭაძე საბა
|
|
|
|
10
|
სალაძე ნიკოლოზ
|
|
|
|
11
|
სურმანიძე თორნიკე
|
|
|
|
12
|
ნაკაშიძე ქრისტინა
|
|
|
|
13
|
ქამადაძე ლანა
|
|
|
|
14
|
ყურშუბაძე საბა
|
|
|
|
15
|
ხალვაში გიგა
|
|
|
|
16
|
ჯაყელი ლილე
|
|
|
|
დელფინი ლიფსიტი ძაღლი
კატა ჟირაფი კალმახი
წყლის
ცხოველები
|
ლოქო ვეფხვი
ზვიგენი
კოღო
მედუზა სელაპი
ჭიამაია ქათამი არწივი
შეავსეთ კროსვორდი „დელფინი“
1.
|
|
დ
|
|
|
|
||||||||
|
2.
|
ე
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
3.
|
|
ლ
|
|
|
|
|
|||||
4.
|
|
ფ
|
|
|
|
|
|||||||
|
5.
|
|
|
|
|
ი
|
|
||||||
6.
|
|
ნ
|
|
|
|
||||||||
7.
|
|
|
|
ი
|
|
|
|
|
|
|
|||
1.
წყლის
ყველაზე რბილი ცხოველი?
2.
წყლის
ცხოველთა შორის ყველაზე დიდი ცხოველი?
3.
არის
მდინარის თევზი და აქვს წითელი წერტილები.
4.
რა ჰქვია
თევზის შვილს?
5.
წყლის
ცხოველი, რომელსაც ცხიმის სქელი ფენა აქვს და უძლებს სიცივეს?
6.
გრძელნისკარტა
წყლის ცხოველია?
7.
აქვს
გრძელი კუდი , მწერია, მაგრამ მაინც წყლის ცხოველია.
წყლის
ცხოველები
წყლის ცხოველების სახელები შეიტანე ცხრილის
პირველ გრაფაში და კითხვების შესაბამისად შეავსე იგი
ცხოველის
სახელი
|
ცხოველთა
რომელ
ჯგუფს
მიეკუთვნება
|
სად
ბინადრობს
|
რითი
იკვებება
|
რით არის
დაფარული
სხეული
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий